Szeptemberi nyaralás.... 2.rész




Hét teljes napot töltöttünk a szigeten, egy  reggel kivételével mindig ilyen 
csodás napfelkeltét láthattunk. 

A reggeli  a napfényes teraszon, komótosan. Várjuk mikor csörren meg a telefon, és jön a
jó hír, hogy hozzák a megkerült csomagokat.
 Ez kb. 11 óra felé történt, nagy volt az öröm, hogy még sem kell ruhák vásárlásra tölteni az időnket.
Mivel már eltelt lassan a napfele, így nagyobb távolságra már nem mentünk.
 A közeli fővárost Funchalt látogattuk meg.
 Feltettem ide a netről egy térképet, hogy ti is képben legyetek.
A sárgával bekeretezett Canico, ahol ahol laktunk.


Szent Lőrinc - erőd

Itt az erőd közelében sikerült egy parkolóházban megszabadulni az autónktól - ez nagy városokban sosem egyszerű.  Beszereztünk gyorsan egy térképet, a közelben találtunk  egy pizzériát, gyors és kedves felszolgálókkal, így hamar túl is voltunk az ebéden.
Sajnos az evést követő sétát hamar befejeztük mert az eső közbeszólt. Már szerencsére az autóban ültünk mikor leszakadt az ég. A következő három kép még Funchalban készült.




Canicóban nyoma sem volt esőnek, így bejártuk egy kicsit az Apartmanunk környékét. 
Sok kóbor kutyával találkoztunk, nagyon békések, csak egy a probléma, hogy balesetveszélyesek., az utakon koborló ebek.




Életemben nem találkoztam ennyi sok fekete cicával,
 mint ebben a pár napban a szigeten.


Csodás kertek mindenhol, égig érő kaktuszok, hibiszkuszból
 a sövények, pálmafák.
Hőmérséklet 24-25 fok (amit mi kb. 30 foknak is éreztünk)  napközben éjjelre sincs hűvös.
 Nagyon párás a levegő, de egy-két
nap alatt hozzá lehet szokni.





Következő nap célpontja Santana és környéke.
 Ez a hely  az északi part keleti részében található, az óceánhoz közeli úton mentünk. 
Útközben megálltunk egy kis időre Porto da Cruzban. 

Porto da Cruz

Porto da Cruz

Porto da Cruz



Ez már itt Santana, békés kis város. 
Nem gond, hol tegyük le az autót,
hogy sétáljunk, és fotózzunk.







A város után, Parque Temático da Madeira kövekezett.
Sajnos, itt  nem sok kép készült, mert a tartalék elem, a távolban leparkolt autóban maradt.





Haza felé más útvonalat választottunk, hegyek völgyek között.
Na, itt jöttek a gondok.
Az autóban is volt egy GPS, a miénk is készenlétben,
de mindkettő eldobni való volt,
mert csak ott keringtünk Santana könyékén. Gondoltam én velem nem fog szórakozni egyik sem, kikapcsoltam, s elő a térképet.
Az már csak hab volt a tortán, hogy a térkép sem azt mutatta, ahogy
valójában az utak találhatók. Ráadásul a táblák is hol voltak hol nem, mint a mesében.
Végül is haza találtunk, igaz jártunk arra is, amerre nem akartunk,
 de semmi gond, elvégre nyaralunk!









Folytatás következik.....!




Megjegyzések

  1. Nagyon szép virágos szempemberben is ez a sziget. Már mentettem is a fejemben. :-)
    Ééééés ott is vannak festett kavicsok! :-D
    Várom a folytatást Aloha! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a sziget az örök nyár szigete, csak azért érdemes augusztus és szeptemberi hónapban menni, mert már lehet fürödni is, és kevesebb a csapadék.
      Amikor a kavicsokat megláttam, rögtön az eszembe jutottál! :-)

      Törlés
  2. Más. Aloha, be tudnád állítani a listát, hogy korábbi bejegyzéseid között is lehessen lapozgatni? Köszi

    VálaszTörlés
  3. HÁÁÁTTT... igen........Gyönyörűséges...Még soha nem voltam ilyen szépséges helyeken, nyaralni igy másol nézegetem... Ezek a virágok, kaktuszok? kaktusz fák:....
    Most aztán bővelkedhetünk kedvünkre, nyaralási beszámolóktól...Egyik szebb mint a másik...Milyen jó hogy megmutatjátok... köszi

    Még egy gondolat... Nagyon érdekes..én is újra lefényképeztem ,igaz sima nagy kavicsainkat, amit találtunk és gyűjtőgettünk az unokával, mert eszembe jutott róla KAVICS...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vera, Te is eszembe voltál, mikor a csodás kaktuszokat láttam, még a következő részben jönnek az igazán szépek!

      Törlés
  4. Csodaszép helyen jártatok! Ez a nyaralás nagyon szép emlék marad! Köszi, hogy ilyen szép képeket is hoztál nekünk a beszámolóval! :-)
    Várom a továbbiakat!

    Én is voltam most vasárnaptól keddig egy kis rövid kiruccanáson Zalakaroson a férjemmel. Nagy mázlink volt, mert csodás idő volt pont ez alatt! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira örülök, hogy jól sikerült a "kiruccanásotok" szép őszi napokat fogtatok ki. :-)
      Igen, nagyon szép út volt, rengeteg élménnyel, jövök remélem hamarosan a folytatással.:-)

      Törlés

Megjegyzés küldése